Van Muros naar Portosin

14 augustus 2022 - Portosín, Spanje

Vandaag, zondag 14 augustus, gaan we naar Portosin (4 mijl). Het is bewolkt met af en toe een zonnestraaltje en de wind is West 3-4. Dus we kunnen zeilen. Onderweg passeren we een schelpdierenfarm en zien we een school tuimelaars.

Schelpdierenfarm in Ria de Muros
We hebben vooraf een plaats gereserveerd in Portosin, omdat we morgen Tom gaan ophalen op het vliegveld van Santiago de Compostela met de huurauto die we bij de haven gereserveerd hadden. Bij het havenkantoor worden we gastvrij ontvangen door de perfect Engels sprekende dame achter het loket  -Carmela- en we krijgen zelfs een fles rode Spaanse wijn als welkomstgeschenk! Carmela vertelt ons dat de orca’s inmiddels meer noordelijk zitten en dat het gevaar voor ons (gezien ons plan om naar het zuiden te gaan) geweken is. Verder vertelt zij ons dat het morgen een nationale feestdag is (Maria Hemelvaart) en dat alle winkels (behalve de bakker) dan dicht zijn. Dat wisten wij niet….We lunchen op het terras van de Koninklijke zeilclub en genieten van het uitzicht over de haven en de Ria.Glaasje bij de Koninklijke zeilclub Portosin
Na de siësta wandelen we naar het dorp (niet echt de moeite waard). Het is zondag en het hele dorp is buiten op terrasjes, het strand of laat de (meestal kleine) hond uit. Strand om 19:30 uur
Wij strijken ook op een terrasje neer, nemen daar een drankje en gefrituurde inktvisjes, wandelen nog wat en gaan dan terug naar de boot. Uitzicht over Ria de Muros

1. Yvonne:
    15 augustus 2022
    Leuk dat Tom komt! En een flesje wijn bij aankomst in de haven is niet verkeerd🍷😀
  2. Dirk:
    15 augustus 2022
    Prachtige foto's...geweldige reis, veel groeten aan ~Tom!
  3. Norbert van den Eijnden:
    18 augustus 2022
    15 augustus is in Beieren, Oostenrijk en Italië ook een feestdag. Maandag was alles dicht in Serfaus.