Dagje Portosin en Santiago

15 augustus 2022 - Ribeira, Spanje

Vandaag een bewolkte dag en er is regen voorspeld. We hebben een auto gehuurd bij de haven (een Hyundai met >200.000 km op de teller) om Tom op te halen van het vliegveld in Santiago de Compostela. Hij vloog met Iberia van Amsterdam naar Madrid (halfuur vertraging in 020) en had daar een overstap van anderhalf uur (gepland) en dat lukte gelukkig nog goed. Hij was al heel vroeg vertrokken van huis (4:30 uur), en had toen slechts een half uurtje wachttijd op Schiphol bij security (en alleen handbagage). We gaan even Santiago in om de sfeer te proeven. Eerst heerlijk lunchen op een terrasje.

Tom bij lunch in Santiago
We bestellen diverse gerechten van de kaart en krijgen allerlei heerlijke hapjes om samen te delen: pulpo, schelpjes, garnalen, salade, kroketjes, kaas, worst. Pieter, Bri en Tom bij de kathedraal
Vervolgens lopen we verder de stad in tot de kathedraal van Santiago. Overal pelgrims en toeristen, gezellig druk. PelgrimsPieter&Tom
We rijden weer terug naar Portosin en na de siësta (ook Tom was daar wel aan toe, hij had al een lange dag achter de rug) maken we een aantal gezellige hapjes aan boord. Tom heeft een fles bubbels meegebracht om zijn studieresultaten (post-master met succes afgerond) en promotie (tot supervisor) te vieren: we hebben de fles inmiddels gekoeld en maken deze soldaat. Dan begint het te regenen: goed voor de natuur!

1. Dick:
    16 augustus 2022
    Gefeliciteerd met Tom, en veel plezier met z'n 3tjes!
  2. Yvonne:
    Gefeliciteerd met Tom!!
  3. José en Gerrit:
    16 augustus 2022
    Gefeliciteerd Tom en nog veel plezier met je ouders geniet er van 🎉🎂💋
    Gerrit jose
  4. Linda:
    17 augustus 2022
    Wauw Tom!

Goed gedaan, zeg. Gefeliciteerd!
  5. Hannelore:
    19 augustus 2022
    Wat goed Tom!! Gefeliciteerd!