Van Moana naar Cangas

1 september 2022 - Cangas, Spanje

Vandaag eerst ontbijt op bed, verzorgd door Pieter voor de jarige (Brigitte)! Amandeltaart bij de koffie, een typisch streekproduct.

Amandeltaart

Daarna varen we rustig op de moter naar Cangas (4 mijl), want er is heel weinig wind. We hebben via de Navily app gereserveerd (en bevestiging gekregen), maar als we aankomen en via de marifoon en telefoon contact proberen te krijgen, geeft dat geen respons. We leggen de boot dus maar in een box van onze keuze. Er trekt een processie met fanfare voorbij de haven en later blijkt dat de uiterst vriendelijke dame van de administratie (‘Bea’) daarvoor uitgelopen was (als de bezorger van Corte Ingles haar bij de deur van het havenkantoor belt met een pakje voor haar is ze overigens vliegensvlug op haar werkplek terug). De marinero die er volgens Bea ‘altijd de hele dag is’ is (ook) met onbekende bestemming afwezig. Typisch Spaans? Toch weer even wennen voor ons Nederlanders…. We gaan uitgebreid lunchen bij een leuk restaurantje in de buurt.

Lunch bij Dos Chata
De vloeiend Engels/Amerikaans sprekende serveerster (heeft in Boston gewoond) adviseert ons een paar heerlijke gerechten aan buiten de vaste kaart (waaronder een bijzonder lekkere eendenlever met appeltjes) en schenkt er een prima wijntje bij. Genieten! In het avondzonnetje eten we een lekker simpel bordje meloen met Spaanse ham en kaas. Spaanse meloen, ham en kaas

1. Yvonne:
    1 september 2022
    Gefeliciteerd Brigitte!!!
  2. Anneke Meijer:
    2 september 2022
    Alsnog van harte gefeliciteerd Brigitte.
    Anneke & Pieter
  3. Marga:
    Die Fanfare was voor jou natuurlijk Brigitte
  4. Dick:
    Van harte, Brigitte!
    Heeft Pieter leuk georganiseerd, niet, die fanfare!
  5. Hannelore:
    2 september 2022
    Gefeliciteerd Brigitte! Een heel mooi en gezond nieuw levensjaar wens ik je toe!