Van Cangas via Lagoa naar Portonovo

3 september 2022 - Portonovo, Spanje

Op vrijdag 2 september varen we van Cangas naar Lagoa waar onze nieuwe accu’s geïnstalleerd zullen worden. Om 10 uur krijgen we al een mailtje van Carlos dat de accu’s nog niet zijn aangekomen. Hij hoopt dat ze nog op vrijdag bezorgd worden, anders wordt het maandag en mogen we gratis liggen in de haven tot dan. Om 18:30 uur komen de accu’s alsnog en met 3 man sterk worden de oude accu’s verwijderd en de nieuwe geplaatst. Ook Carlos komt helpen.

Monteurs bezig met accu’s
Om 19:30 uur is de klus geklaard en kunnen de mannen naar huis. Prima service!
Agnes&Bas, de bemanning van de TiSento, komen bij ons borrelen. Zij zijn met de TiSento naar Australië gevaren, waren vlak voor Corona naar NL gevlogen voor familiebezoek en konden toen niet meer naar hun boot terug…(is door Spliethoff naar Mallorca vervoerd a raison van €35k!). Toen ze van Mallorca naar Portugal zeilden zijn ze aangevallen door orca’s (kort, gelukkig geen schade). Genoeg interessante verhalen dus!
Op zaterdag zeilen we lekker relaxt terug naar de Ria de Pontevedra. Het is heerlijk weer en er is een zacht windje (Zuid, 8 knopen), we hebben geen haast en bomen de fok uit.

Naar de Ria de Pontevedra

We willen de komende 2 dagen in een haven liggen want er is veel wind en regen voorspeld. We kiezen voor Portonovo, een kleine jachthaven met goede faciliteiten en een plaatsje met winkels en restaurantjes. De Spaanse buurtjes zijn heel vriendelijk en maken meteen contact. Er zijn hier heel weinig passantenplaatsen (dat wisten we, dus we hebben tevoren gebeld en gereserveerd). Vandaag is het nog mooi weer dus we zitten tot laat lekker buiten.

Borrel in Portonovo

1. Willem Huisman:
    3 september 2022
    Hopelijk hebben de nieuwe accu’s een langere levensduur. Komende dagen dus buiskapverlenger👍
  2. Yvonne:
    4 september 2022
    Jullie hebben het heerlijk als ik zo de verhalen lees!! Wij zijn weer in Rotterdam en gaan morgen weer aan de slag…
  3. Norbert van den Eijnden:
    5 september 2022
    Gingen de accu’s onverwacht kapot of was dit gepland onderhoud?