Van Lorient naar Belle Ile

1 juli 2022 - Le Palais, Frankrijk

Vrijdag 1 juli varen we van Lorient naar Le Palais op het eiland Belle Ile. Er is heel weinig wind, dus af en toe zeilen we een stukje met de code zero en af en toe moteren we. Onderweg zwemmen 6 grote grijze dolfijnen een half uur met ons mee. Om 16:30 uur komen we bij het mooie eiland aan, waar de havenmeester ons vraagt aan een boei te gaan liggen tot zij ons om 18:00 komt halen om ons naar binnen te begeleiden. Je kunt het haventje nl alleen rond hoog water in, de toegang valt droog bij laag water. Tijd om te zwemmen dus!

Zwemmen bij Belle Ile
Na 18:00 uur kunnen we de gezellige levendige haven in, er is plaats genoeg. Hieronder een foto van het kantoortje van de havenmeester/sluiswachter.

Capitainerie bij Le Palais

We maken een kleine wandeling voor het eten en stuiten op een leuk zaakje waar we een mooie ingelijste foto kopen om aan boord te hangen. Daar waren we al lang naar op zoek! De terrasjes zijn goed bezet en er speelt een live bandje. Morgen gaan we het eiland verkennen op de fiets.