Fietsen op Belle Ile

2 juli 2022 - Le Palais, Frankrijk

We hebben fietsen gehuurd om Belle Ile te verkennen. 3 elektrische fietsen en een gewone fiets voor Paul (onze echte bikkel met heel veel fietskilometers in de benen). We fietsen eerst naar Sauzon, ook een havenplaatsje, waar we koffie drinken. De ober meldt in eerste instantie dat hij geen gebak heeft. Maar als hij de teleurgestelde gezichten aan onze tafel ziet, gaat hij overleggen met de patissier en komt er toch nog vers gebak uit de keuken!

Koffie in Sauzon
De volgende stop is bij Pointe des Poulains. Pointe des Poulains
Sarah Bernhardt had hier een buitenhuis. Nu is het een prachtig natuurgebied, met vuurtoren.Pointe des Poulains
Als we aan de zuidkant van het eiland bij Port Coton komen, zoeken we eigenlijk een simpele strandtent om te lunchen. We kunnen echter alleen terecht bij 2 tamelijk chique hotels. We kiezen voor het hotel met zeezicht en krijgen daar een overheerlijke luxe lunch voorgeschoteld.Lunch bij Port Colon
Onderweg gaan we zwemmen bij Plage de Port Guen. Het water is ca 18 graden, maar als je er eenmaal door bent is het lekker! Terug in Le Palais halen we onze inmiddels ingelijste foto op. We hangen hem op en zijn er zeer tevreden over: het is een afbeelding van het restaurantje in Sauzon waar we vanochtend koffie dronken, tijdens een festiviteit voor historische schepen in 2009.IMG_7851

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dirk:
    2 juli 2022
    Super mooie locatie, voor een simpele lunch…..!
  2. Yvonne:
    2 juli 2022
    Leuke foto’s met prachtig weer!!!
  3. Hannelore:
    3 juli 2022
    Jeee jullie “blog” Goodwinopreis mag wel omgedoopt wat Eden tot levensgenietersopreis! Super