Loctudy

26 juni 2022 - Loctudy, Frankrijk

De opstappers (Pieter jr, Dirk en Ben) vertrekken om 5:00 uur richting NL. Brigitte doet na het ontbijt een zelftest (want was een paar dagen licht verkouden, bijna over) en blijkt COVID te hebben, Pieter doet ook een test en heeft het niet. Op een boot kun je vrij geïsoleerd leven van de buitenwereld maar wat minder van elkaar. We doen ons best en hopen er het beste van. Over een paar dagen zal Pieter zich nogmaals testen. In de middag gaan er op de fiets het dorpje in.

Met de fiets erop uit

Op zondag maakt het dorp een slaperige (om maar niet te zeggen uitgestorven) indruk.

Loctudy
Er is een schattig kerkje, en overal zijn mooie bloembakken.Kerkje Loctudy
We zijn begin mei met de Goodwin vertrokken, midden in het aspergeseizoen. Voor Pieter, die het liefst meerdere malen per week asperges eet, viel het enorm tegen dat er in Engeland nergens asperges verkrijgbaar waren. Brigitte heeft de laatste asperges van het seizoen uit NL meegebracht en die eten we vanavond op traditionele wijze: met ham, ei, aardappel, gesmolten roomboter en wat nootmuskaat. Met een lekker glas wit (Grune Veltliner). Heerlijk! Hollandse asperges!

1. Dick:
    26 juni 2022
    Genieten! Gelukkig weinig Covid-verschijnselen. Goede reis verder met z'n tweetjes!
  2. Linda:
    26 juni 2022
    spannend of de Covid ziekteverschijnselen geeft: het blijft iets ongewis. Hope for the best!
  3. Rob:
    27 juni 2022
    Als je Pieter op afstand knuffelt en dagelijks een extra oorlam geeft komt t helemaal in orde met die COVID verschijnselen aan boord .
    Veel plezier
  4. Fred:
    27 juni 2022
    Mooie omgeving(en) en prima aspergescholtel. Hopen dat jullie snel Corona doorstaan.