Loctudy

25 juni 2022 - Amsterdam, Nederland

Op vrijdag om 23 uur komt de Goodwin aan in de jachthaven van Loctudy, 171 mijl gevaren vanaf de Scillies.

Uitzicht vanuit de kuip

Onderweg zijn er diverse dolfijnen (grote en kleine) gespot. Pieter heeft ze zelfs gehoord toen hij te kooi lag! Hij hoorde steeds een klein klapje tegen de boeg terwijl hij in de voorpunt lag. Bleken spelende dolfijnen te zijn. We hopen dat we tzt geen klapjes van orca’s gaan horen in Portugal!
Bij het binnenvaren van de haven gaf het roer wat kuren. Bij nader onderzoek bleek de oorzaak een grote tros wier te zijn. Toen deze verwijderd was, was het probleem opgelost.
Na lekker uitslapen gaat de bemanning boodschappen doen en lunchen in het dorp.

Ben en Pieter aan de lunch

Brigitte komt om 18 uur aan in de haven, zij is met Dirks’ auto naar Bretagne gereden (990 km vanuit Rotterdam, de laatste 150 km over B- wegen).
Vandaag is een wisselend bewolkte dag, regelmatig schijnt de zon maar af en toe is er een felle bui. Als we genieten van de door Pieter klaargemaakte heerlijke verse paella verschijnt er een regenboog in ons vizier.

Regenboog

1. Hannelore:
    25 juni 2022
    Super!
  2. José en Gerrit:
    25 juni 2022
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en dat Brigitte veilig is aan gekomen
  3. Klaske de Jonge:
    26 juni 2022
    Prachtige foto's en weer een spannend verhaal! Xxxx