Van Ile de Yeu naar Ile de Re

6 juli 2022 - Saint-Martin-de-Ré, Frankrijk

Vandaag varen we 49 mijl naar Ile de Re, het mooie vakantie-eiland vlak voor La Rochelle. We zetten de code zero op en kunnen het overgrote deel van de tocht zeilen, maar af en toe valt de wind bijna weg en zetten we de moter even bij. Het is stralend weer. Op een gegeven moment komt er een grote vlucht kleine vliegjes en wespjes op de de boot: het lijkt het IJsselmeer wel! We slaan er heel wat dood en poetsen daarna de kuip met zeewater.

Vliegenjacht
Na een uurtje -als de wind weer even wat opsteekt- verdwijnen de insecten weer. We kunnen St Martin de Re pas in als de sluis opent om 19:30 uur (2 uur voor hoog water), dus we wachten even aan een boei, er liggen meer schepen te wachten.Aan boei voor Ile de Re
Er zijn in deze kleine haven niet veel passantenplaatsen, maar gelukkig is er nog wel plaats voor ons. Er liggen zelfs meer Hollanders (2 schepen uit Herkingen).Jachthaven achter de sluis
St Martin ziet er leuk uit, we gaan morgen wandelen op het eiland en ook de oestervelden bekijken. St Martin de Re
In de havenmond is een werkschip bezig een kademuur te vervangen, zelfs ‘s avonds wordt er gewerkt.Uitzicht over zee

1. Hannelore:
    7 juli 2022
    Heerlijk, wij waren er ooit op vakantie. We hebben er heerlijk gefietst en een schattig dorpje bezocht met mooie huisjes en straatjes vol met stokrozen.. veel plezier!
  2. Dick:
    10 juli 2022
    Grappig, toevallig ook nog n LM uit Herkingen?
    Veel plezier, prachtig daar, en in la Rochelle!