Fietsen rond Ile de Yeu

5 juli 2022 - Île d'Yeu, Frankrijk

Het eiland Ile de Yeu is 10 kilometer lang en 4 kilometer breed, makkelijk rond te fietsen dus. Het is dinsdag 5 juli stralend weer, we huren 4 fietsen en starten onze route noordwestwaarts.

Fietsen rond het eiland

In het noorden van Ile de Yeu is weinig vegetatie, we zien vooral ruige rotsen aan zee.

Kust Ile de Yeu

Onderweg drinken we koffie bij een leuke foodtruck aan het strand. De eigenaresse bakt er verse wafels bij!

Koffie bij de foodtruck

Op het hele eiland is (gelukkig) geen hoogbouw te vinden. Alle huizen zijn wit met een oranje pannendak, de houten deuren en luiken zijn blauw. Het ziet er schattig uit. We lunchen met een salade met lokaal gerookte vis op een beschut terrasje dat uit de rotsen gehakt lijkt.

Lunch
Aan de zuidkant van het eiland zijn er struiken en bossen en er zijn een aantal prachtige beschutte baaitjes met zandstrand. We kiezen er een uit om te gaan zwemmen. Zwemmen in de oceaan
We halen voor bij de borrel weer oesters bij de poissonnerie in Port Joinville, plus inktvisjes en ditmaal ook ansjovisjes in een marinade van geconfeite citroen. Lekker! Daarna eten we (Mexicaanse wraps) aan boord in de avondzon.

1. Dick:
    Genieten!
  2. Desiree:
    6 juli 2022
    Het lijkt wel de Caribe! wat een blauw water.
  3. Hannelore:
    Living the good life!
  4. Rob:
    6 juli 2022
    Doe mij nog maar een paar van deze dagen, heerlijk