Van Howth naar Dun Laoghaire

16 juni 2022 - Dublin, Ierland

Vandaag een klein stukje varen (7 mijl), we kruisen richting Dublin bij zuidenwind 4.

Kruisen langs Howth
We leggen aan in de grote Marina van Dun Laoghaire, waar we al eerder waren met de vorige Goodwin. Van onze (ruime) box naar het havengebouw is 450 meter, gelukkig is er onderweg een sanitaire unit. Bij de receptie wordt ons om een vingerafdruk gevraagd, daardoor kun je de havenpoort en diverse andere deuren in de haven openen. alhoewel dit een hele grote haven is, zijn er weinig passanten. Wij zijn (zoals overal in de havens die we aandoen) de enige Nederlanders. We zien hier een Noorse en een Deense boot en 2 of 3 Engelse en Franse schepen.
Na de lunch gaan we naar het Maritiem museum van Dublin, dat gevestigd is in een oud kerkje.

Maritiem museum Dublin

Piet piraat

Het is een ouderwets museumpje, met een heel beperkte weinig interessante collectie. Je zou de curator graag een excursie naar het Maritiem in Rotterdam gunnen om wat ideeën op te doen! Pieter gaat naar de locale kapper (€10) en Brigitte maakt een afspraak bij een andere kapper voor zaterdag (voor de bruiloft). We eten ‘s avonds Iers lamsvlees aan boord. Ook in deze haven zijn avondwedstrijden, er doen zeker 50 boten aan mee en dat geeft gezellige reuring in de haven!