Van Enseada de Barra naar Vigo

23 augustus 2022 - Vigo, Spanje

Vandaag is een heel warme dag, we besluiten in de ochtend in de ankerbaai te blijven en pas ‘s middags naar Vigo te gaan. Tom gaat eerst vroeg rennen (Pieter brengt hem naar de kant en haalt hem op), als Tom terug is ontbijten we lekker rustig. Als wij ontbijten zien we een klein vissersbootje met 3 man aan boord vlakbij het strand steeds sleepnetten uitgooien (in een cirkel) en weer binnenhalen. We bekijken het via onze verrekijker en zien dat er per uur maar weinig vis binnen gehaald wordt. Hard werken! Na het ontbijt gaat Pieter wandelen op de kant. Als hij terug is en gezwommen heeft vertrekken we. We zeilen, maar er is weinig wind, naarmate we dichter bij Vigo komen neemt de wind toe en krijgen we meer snelheid.

Zeilen op de Ria de Vigo
We zien dat er een groot cruiseschip de Ria in vaart en aanlegt in Vigo (het schip vertrekt weer om 19 uur). Cruiseschip in Vigo
Pieter gaat op de fiets naar de plaatselijke Hanse dealer om te overleggen over een accuprobleem. We gaan er volgende week maandag heen met de boot. Tom trakteert ons op een heerlijk etentje in de stad, morgen vliegt hij weer naar huis. Uit eten in Vigo
We zitten gezellig buiten op het terras van een hip restaurantje. Genieten!Bordje Spaanse ham & kaas
Als we terug komen bij de haven blijkt er op het terrein ernaast (vlakbij het grote shopping center) een open lucht concert  te zijn van een bekende (?) Spaanse zanger/rapper. Er zijn veel jonge mensen op af gekomen, niet alleen op het feestterrein maar ook in de naaste omgeving. De sfeer is heel gemoedelijk en gezellig. Popconcert Vigo
Slapen is er voorlopig niet bij (ook niet voor ons in de naastgelegen jachthaven)!

1. José en Gerrit:
    23 augustus 2022
    Zo te zien hebben jullie het nog naar je zin
    En een goede vlucht naar huis voor Tom
    Gerrit en José