Dagje Santander

18 juli 2022 - Santander, Spanje

We blijven nog een dag in dezelfde ankerbaai en gaan nu met de rubberboot naar de wal.

In de rubberboot
We trekken de boot met de nieuwe wieltjes makkelijk op het strand. Dan lopen we via de brede boulevard langs de kust richting stad. Het ziet er luxe uit, met veel groen en mooie grote villa’s. We maken een foto van de Goodwin voor anker. Goodwin voor anker
We drinken koffie op een terrasje en doen boodschappen in een echt Spaans buurtje. Geen supermarkt maar kleine slager, bakker, groenteboer etc. Via het strand lopen we weer naar de rubberboot. Strand bij Santander
Als we terug zijn op de boot zien we een grote ferry (Plymouth-Santander) voorbij komen door de vaargeul die langs onze ankerbaai loopt. Zicht op Brittany Ferries vanuit de kuip
De hele middag komen er bootjes langs met kinderen die zeilles krijgen, hun instructeur in een bijboot erachteraan (‘avanti, avanti’). Af en toe gaat er een om en heeft hulp nodig, want de wind neemt toe. In de loop van de middag komt er ook wat meer bewolking en wordt het frisser. Als we aan tafel zitten gaat het regenen en horen we onweer in de verte.

1. Marianne:
    19 juli 2022
    Veel plezier en geniet van de spaanse kust! Mocht je er komen, doe Llanes em Ribadesella (Ribaseya) de groeten. (Noot over lastste: voor bezoek grotten met grottekeningen, van te voren reserveren, is namelijk populair en gauw vol geboekt)
  2. Desiree:
    19 juli 2022
    Iedere dag gezellig jullie reisverhalen lezen... goed begin van de dag! het begint een gewoonte te worden😊