Dagje Padstow

31 mei 2022 - Padstow, Verenigd Koninkrijk

Vandaag blijven we in Padstow liggen. We halen een wandelkaart bij de VVV en lopen naar de ferry om naar Rock te gaan, aan de overkant van de rivier de Camel. Het is eb en je ziet dat de rivier deels drooggevallen is.

River Camel bij eb
Als het water zo laag staat, kan de ferry  in Rock niet aanleggen bij de steiger, maar vaart hij het strand op en krijg je een gratis strandwandeling bij je overtocht! Hieronder is Pieter klaar om op te stappen bij de ferry in Padstow.

Met de Ferry van Padstow naar Rock

In Rock lopen we eerst naar de golfbaan (St Enodoc Golf Club) om een starttijd voor morgen af te spreken. Daarna lopen we een paar kilometer naar een zaak die rubberboten verkoopt, omdat we overwegen een nieuwe te kopen. Wat Pieter wil, hebben ze echter niet. We lopen verder het binnenland in en pikken onderweg de ‘John Betjeman-walk’ op (genoemd naar de bekende dichter die hier uit de buurt kwam). Deze wandeling voert ons deels langs/over de golfbaan waar we morgen gaan spelen. Midden op de baan ligt een klein 15e eeuws kerkje: St Enodoc church.

St Enodoc kerk
St Enodoc is een lokale heremiet die heilig verklaard is. Op het kerkhofje ligt Sir John Betjeman begraven. Verder lopen we langs Brea Hill, waar een voormalige Romeinse nederzetting was die goed uitzicht op de monding van de Camel gaf. En weer terug richting Rock lopen we over het enorm brede ebstrand.

Strand van Rock bij eb
We hebben vandaag ruim 20.000 stappen gelopen (15,8 km): heerlijk!

1. Dirk:
    31 mei 2022
    Wat een waanzinnig moi land en geweldige reis, indrukwekkend!
  2. Yvonne:
    1 juni 2022
    Ziet er prachtig uit!! De omgeving en het weer😀