Nog een dagje Kilmore Quay

11 juni 2022 - Kilmore Quay, Ierland

Vandaag is er weer veel wind voorspeld (5-6) dus we blijven nog een dagje hier. Marga & Dick huren fietsen bij de havenmeester en gaan fietsen. Door een lekke band komen ze niet ver… Brigitte & Pieter lezen uitgebreid de digitale weekendkranten en poetsen daarna de boot respectievelijk binnen en buiten.
Het is in het weekend drukker in het dorp dan afgelopen dagen, er is meer activiteit op het strand, in de haven en we zien een fotoclub die moeite doet om de zeehond in de haven vast te leggen.

Fotografieclub op zoek naar zeehond

Pieter pleegt nog even overleg met een Ierse boot verderop aan de steiger (degenen die naar Frankrijk willen) over te bezoeken havens in de omgeving.

Pieter met Ierse buurman
We gaan naar Kehoes Pub voor de borrel en een hapje. Foutje: we hadden geen tafel gereserveerd! Maar gelukkig is er nog plaats aan de bar.

Borrel & eten in de Irish Pub

We genieten van deze echt Ierse pub met maritieme details, gemoedelijke sfeer en ruime porties.