Van Torquay naar Dartmouth

23 mei 2022 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

Op maandag varen we van Torquay naar Dartmouth (13 mijl). We willen er voor 14:00 uur zijn, want volgens de weerberichten gaat het dan regenen.

Torquay bij vertrek
Er staat een WZW wind kracht 2-4, dus we zeilen met de code zero. In Lyme Bay verwisselen we de code zero voor de fok en kruisen we naar de monding van de River Dart. Daar passeren we Dart Castle.

Invaren van de Dart met Dartmouth Castle
De rivier ligt in een brede kloof, met steile beboste wanden en al snel start de bebouwing tegen de rotsen op en komen we in Dartmouth.

Invaren van River Dart
We leggen aan bij Town Pontoon, waar we al eerder waren. Lekker in het centrum van het plaatsje met leuke winkeltjes, restaurants en galeries. Als we terugkomen van de Coop legt de Tenacious aan bijzonder steiger.

De Tenacious naast Goodwin

De Tenacious is een in 2000 opgeleverd Engels tall ship (54 meter lang), volledig toegankelijk voor gehandicapten. Vandaag vaart het schip met een jonge navy crew, die bij het aanleggen in uniform en in de houding (handen op de rug) toekijken hoe de matrozen de klus klaren!

De Tenacious op River Dart

1. Anneke Meijer:
    23 mei 2022
    Prachtig dat tallship.
    Wij genieten weer van jullie verhalen en foto’s.
    Nog veel plezier en behouden vaart.
    Anneke
  2. Margreet en Ruud:
    23 mei 2022
    Darthmouth met dat leuke Platform 1 restaurantje ( nou ja dat was 9 jr geleden..) we lezen elke dag mee met jullie reis!