Van Santander naar Llanes

21 juli 2022 - Llanes, Spanje

We vertrekken vandaag om 7:00 uur, want we weten nog niet zeker of we voor Guijon (90 mijl) ergens kunnen ankeren of een haven in kunnen. Het is vandaag bewolkt, weinig wind (W1-2), dus moteren. Eerst varen we langs het koninklijk zomerverblijf.

Koninklijk zomerverblijf
Na ca 20 mijl komen we bij San Vicente de la Barquera, daar zouden we eventueel kunnen ankeren. We varen de riviermonding in maar zien geen goede ankerplaats (erg ondiep en het moet nog laagwater worden). We varen door tot Llanes (52 mijl vanaf Santander) waar Pieter al eerder is geweest met Jan  in 2018. Een leuk haventje, maar er zijn maar 2 tot 3 plaatsen voor passanten. Toch lukt het ons daar een plekje te vinden, wat een geluk! Llanes
De havenmeester komt langs en vertelt dat het hier 3 dagen fiesta is vanwege Sint Magdalena. We lopen met hem mee naar het kantoortje (tevens tankstation) en hij vraagt of wij zelf de gegevens in de pc willen zetten (blijkbaar is hij daar niet zo goed in). We klussen nog wat en gaan dan uit eten. Llanes
Na het eten nemen we een kijkje op het feestterrein midden in het dorp (grote feesttent met podium, kermis, allerlei eet/drankstalletjes). Er komt een kleine processie met Spaanse fanfare voorbij (inclusief doedelzakken). We horen al knallen van het vuurwerk. Processie St Magdalena
Het hele dorp is op de been en veel mensen zijn in klederdracht, ook kleine kinderen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    22 juli 2022
    Leuk, Brigitte en Pieter! En nog wel met fiesta en doedelzakken! :-)