Wandelen in Santander

20 juli 2022 - Santander, Spanje

Vandaag een wandeldag, de dag begint bewolkt. Als we aan wal komen, komen we het jonge stel van een ander Nederlands bootje in onze ankerbaai tegen. Zij vullen een groot aantal waterflessen om een extra watervoorraad aan boord te hebben. Ze zijn ook op weg naar het westen. We lopen eerst naar het Magdalena schiereiland, waar de zomerresidentie van de Spaanse koninklijke familie zich bevond van 1913-1930, dit paleis was een gift van de stad Santander aan de koning.

Brigitte bij koninklijk zomerhuis
Het zomerhuis ligt in een mooi park met aan alle kanten een prachtig uitzicht op de omgeving en de oceaan. Er zijn heel wat toeristen en ook het hop-on-hop-off treintje stopt hier.In de koninklijke tuinen
We lopen kilometers langs de kust (met strand) over de brede boulevard. Daarbij komen we langs een buitenaquarium met zeeleeuwen, een buitenmuseum met replica’s van schepen van Columbus, een aantal parken, mooie hotels en terrassen. Het ziet er allemaal heel luxe en verzorgd uit. Inmiddels zijn de wolken verdwenen, schijnt de zon en komen er steeds meer mensen naar het strand.

Pieter met ijsje aan zee

We doen boodschappen bij de Lupa (Spaanse supermarkt keten die we hier voor het eerst zien) en nemen een doorsteekje naar de boot. Daarbij moeten we wat klimmen maar we genieten wel van de omgeving met brede lanen met platanen en grote prachtige zomervilla’s.

1. Dirk:
    20 juli 2022
    Prachtig, wat een rijkdom, zeker zo samen!
  2. Joyce:
    21 juli 2022
    Ik lees nog steeds met plezier jullie reisverhalen. Nooit geweten dat Santander zo’n luxe kustplaats is. Fijne dag vandaag!