Van Salcombe naar Plymouth

27 mei 2022 - Plymouth, Verenigd Koninkrijk

Het is stralend weer als we Salcombe uitvaren.

Vertrek uit Salcombe
De wind is west 3, en we moeten naar het westen dus dat wordt kruisen. Met een paar lange slagen bereiken we Plymouth (24 mijl). Het liefst willen we daar in Sutton Marina liggen (tegen het centrum aan), maar zij zijn ‘fully booked’. Ook 3 andere havens die Pieter belt zijn vol, allemaal vanwege een regatta dit weekend. Uiteindelijk is er nog plaats in Mayflower Marina, in het westen van de stad. We varen eerst om Drake Island heen om er te komen.

Drake Island
Het eiland in de baai van Plymouth is genoemd naar Sir Francis Drake, Engels kaper, viceadmiraal, ontdekkingsreiziger, zeeheld, politicus en de eerste Engelsman die de wereld rondvoer in de jaren 1577 tot 1580.

In Mayflower Marina staat de havenmeester al klaar om ons te helpen aanleggen en we krijgen een mooie box met uitzicht op de Royal William Yard.

Mayflower Marina
We doen de was, boodschappen en borrelen buiten in de avondzon.