Van Praia de Lano naar Combarro

22 augustus 2022 - Combarro, Spanje

Een stralende zondag en we zeilen rustig naar Combarro (4 mijl), waar Willem&Sophie vanavond bij ons aan boord komen eten. Zij zitten inmiddels in een B&B in Santiago de Compostela en hebben de Vela in de buurt van Gijon winterklaar gemaakt. We hebben in Combarro de haven geboekt via de Navily app, we krijgen in eerste instantie een plaats achter het havengebouw, aan lager wal, naast de uitlaat van de afzuiging van de restaurantkeuken. Geen toppertje. Pieter gaat naar de havenmeester en die belooft ons aan het eind van de middag een betere plek, aan de steiger voor vaste ligplaatshouders. Prima!

Goodwin in Combarro

We komen daar terecht in een Ierse enclave: er liggen daar zeker 10 Ieren, waaronder onze oude Dufour 41 ‘Grand Slam’ (die we van 1997-2000 hadden en in 2000 aan een Ier verkocht is). Dat is toevallig! Jammergenoeg is de Ier niet aan boord.

Onze oude boot!
In Combarro (een leuk plaatsje met wat historische straatjes en veel horeca) is het feest want er is vandaag de finish van een lange afstand zwemwedstrijd. De supermarkten zijn dicht (zoals overal in Spanje op zondag) maar de bakker is open en bakt de hele dag door vers brood. Tegen zessen komen Willem en Sophie en we hebben samen een gezellige avond in de kuip. Wel de verlenger aan de buiskap geritst en een fleecedekentje voor Sophie, want er komt ineens mist opzetten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade