Dagje Vigo

24 augustus 2022 - Vigo, Spanje

Op zijn laatste dag in Galicië gaat Tom nogmaals de mast in om een onderdeeltje van de rolfok te bevestigen. Fijn zo’n handige zoon aan boord die niet bang is de mast in te gaan!

Tom in de mast

Gelukkig had Tom daarbij geen last van de mist die tot laat in de dag in de Ria hing.

Uitzicht op de Ria vanuit de haven

Bij ons in de haven trok de mist gelukkig in de loop van de ochtend op. We lunchen lekker in de zon op een terrasje langs de boulevard. Om 15 uur pakt Tom de shuttlebus (tegenover de haven) naar het vliegveld. Hij vliegt met Iberia van Vigo naar Madrid en van daar meteen door naar Amsterdam.

Tom stapt in de airportshuttle

In Vigo staan overal mooie grote moderne beelden. Vlakbij de haven is een monument voor Jules Verne: Jules zit op een octopus.

Monument Jules Verne

Dit beeld verwijst naar het boek ‘20.000 mijl onder zee’ dat een hoofdstuk schijnt te bevatten dat speelt in Vigo.

Uitzicht op Vigo vanuit de haven
Als we boodschappen gaan doen iets buiten het centrum komen we ook weer een mooi beeld tegen. Beeld in VigoWe lopen terug naar de haven waar we even gezellig kletsen met onze nieuwe Franse overburen: een gezin met 3 kleine kindertjes dat een jaar gaat zeilen en de oversteek naar de Cariben gaat maken. Zij kijken jaloers naar ons opvouwbaar boodschappenkarretje (dat we gebruiken als we veel flessen en blikjes gaan inslaan) en vragen waar we dat gekocht hebben…. (We hebben het onverslijtbare ding al meer dan 20 jaar en kochten het in NL) Het bevalt ons prima in Vigo dus we regelen met de havendame dat we nog een dagje extra kunnen blijven. We eten een lekkere salade met kip en asperges aan boord.

1. Dirk de Koning:
    25 augustus 2022
    Wat een heerlijke reis en prachtige verhalen, gezellig met Tom! Geniet!
  2. Desiree:
    25 augustus 2022
    Lieve Bri en Pieter,
    Wat jammer dat Tom weer van boord is. Wat prachtig al die grote beelden!geniet en tot morgen!