Dagje Lissabon en Cascais

5 oktober 2022 - Cascais, Portugal

Op maandag pakken we de (stop-)trein in Cascais naar Lissabon, in 40 minuten sta je zo in hartje Lissabon.

Lissabon

We drinken koffie (hier €4 per kop) op het grote plein en beklimmen daarna de heuvel richting het kasteel. Onderweg lopen we door allerlei steegjes. Wat zijn er overal veel toeristen! Rijen met tuctucs, overvolle trammetjes en veel grote groepen met gids.

Lissabon

Dan lopen we naar het stadsdeel waar Brigitte een paar jaar geleden met haar kunstclubje een weekend verbleef. In het gezellige park daar vlakbij drinken we een non-alcoholische ananascocktail.

Ananascocktail

Je kijkt vanuit het park prachtig uit over de stad. Er zit een virtuoze gitarist te spelen: echt een Portugees sfeertje! We lunchen ergens op een mooi rustig binnenplaatsje.
Op dinsdag wil Brigitte naar het Paula Rego museum in Cascais, Paula groeide hier op (kunstclub kent haar van de recente indrukwekkende tentoonstelling in het Kunstmuseum in Den Haag). Paula Rego museum
Het aparte gebouw staat in een mooi park. Helaas is de laatste tentoonstelling afgelopen zondag afgelopen en heeft men tijd nodig om alles opnieuw in te richten. Dat is pech, geen Paula voor Brigitte! ‘s Avonds gaan we uit eten op een van de terrassen aan de haven om onze heerlijke tijd in Cascais af te sluiten. Het is druk, want woensdag is een nationale feestdag: de dag van de Republikein. Men viert dat in 1910 de monarchie is afgeschaft. Tot laat in de avond schuiven grote groepen Portugezen aan lange tafels, baby’s en peuters niet uitgezonderd. Het is buiten tot laat in de avond ca 23 graden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hannelore:
    5 oktober 2022
    Jammer van die tentoonstelling maar verder is het genieten eten zo te zien!
  2. Dick:
    5 oktober 2022
    Leuk zo'n volksfeest mee te maken!
  3. Desiree:
    6 oktober 2022
    enyoying the good life!
  4. Rob:
    6 oktober 2022
    Ja heerlijk, slenteren door Lissabon. Veel bekende spots.