Dagje Eastbourne

16 mei 2022 - Eastbourne, Verenigd Koninkrijk

Goodwin in Eastbourne
Vandaag blijven we een dagje liggen: de wind komt uit de verkeerde hoek en we hebben wel een rustdag verdiend na de lange tocht van gisteren. We vullen het (vanwege Brexit) verplichte zgn C1331 formulier (het ‘General Maritime Report’) in en mailen dat aan de betreffende (3!) overheidsinstanties. Het formulier was ons niet op alle fronten duidelijk (de bijgeleverde toelichting ook niet), maar we hebben ons best gedaan. We kregen al snel een mail terug dat we hier en daar nog wat moesten aanvullen, en er was blijkbaar ook niet geregistreerd dat we gisteren al ‘clearance’ hadden gekregen. Maar na wat heen en weer mailen (en het aangevulde formulier opnieuw indienen) was alles oké en we mogen nu 6 maanden in de UK blijven met de Goodwin.

Haveningang Eastbourne bij laagwater
Hierboven een foto van de havenmond en aanloop naar de sluis bij laagwater. Er ligt een baggerschip (uit NL) dat de hele dag de geul uitbaggert. Er stond gisteren toen wij een uurtje na doodtij aankwamen in het midden van de geul 3 meter water. Best eng als je er doorheen vaart en de modderige havenbeddingen ziet!