Van Cies naar Viana do Castelo

16 september 2022 - Viana do Castelo, Portugal

Op vrijdag varen we richting Portugal. We vertrekken om 10:00 uur vanaf het mooie eiland Cies.

Cies mom&son
Er is heel weinig wind, dus we moteren. Pieter heeft nog een call voor zijn werk, dus gebruikt de boot als ‘home office’. Home Office op de Goodwin
De laatste 10 mijl (van de 35) kunnen we zeilen! We zijn te groot voor de marina, dus worden doorverwezen naar het dok in de oude vissershaven, naast het historische hospitaalschip. Prima: aan steigers met water en stroom en vlakbij het historische centrum (maar geen verdere faciliteiten). Goodwin in Viana
We lopen naar de marina om in te checken bij de uiterst vriendelijke en prima Engels sprekende havenmeester Renato. Onderweg zagen we al een feesttent staan, dus we zijn beducht voor een fiesta. Renato stelt ons gerust: dit is geen Spanje, het is een concert en dat is rond 00:30 uur afgelopen. Er zijn meerdere podia in de stad want we vieren dat de kinderen maandag weer naar school gaan. Voorbereidingen voor fiesta
Als we de stad in lopen zien we meerdere podia. Het is gezellig, overal winkeltjes en terrasjes. ‘s Avonds gaan we eten bij het restaurant dat de havenmeester ons heeft geadviseerd.

Portugese visschotel
We eten heerlijk buiten op het terras: een uitgebreide zeevruchtenschotel en een grote schaal kreeft met kreeftrisotto. Genieten!

Fiesta naast de haven
Als we teruglopen naar de boot passeren we een van de fiestapodia. Een fadozangeres zingt meeslepende Portugese liederen…je moet ervan houden, maar absoluut couleur locale! De hele stad is uitgelopen en geniet.

1. Yvonne:
    17 september 2022
    Genieten!!
  2. Dirk de Koning:
    17 september 2022
    Prachtig wat een feest! Wat een geweldige reis en ervaring!
  3. Hannelore:
    18 september 2022