Van Soller naar Cala de Sa Calobre

1 juni 2023 - Escorca, Spanje

Op donderdag 1 juni varen we een stukje NO, naar Cala de Sa Calobre, waar we ankeren. De wind is NO (zwak), dus dat wordt moteren, ca 10 mijl.

Cala de Sa Calobre
Dit is een sprookjesachtige baai: prachtige rotsen en grotten in meerdere kleuren en heel helder blauw water. Ankeren in Cala de Sa Calobre
We liggen hier met 7 schepen (‘s avonds nog 5). Er is een klein strandje in een soort kloof, en langs de rotsen loopt een (blijkbaar) populaire wandelroute waar je de hele dag wandelaars ziet die hier door een bus of toeristenboot heen zijn gebracht. Cala de Sa Calobre
Pieter lanceert de rub om wat rond te kijken, om de hoek zitten een paar kleine restaurantjes. Cala de Sa CalobreWe zwemmen lekker rond de boot want het is warm en zonnig, maar er komt later wat onweer langs. Als we aan de borrel zitten komt er een plensbui over. In de avond is het heerlijk rustig en helder. Canadees/Franse buurtjes op de sup
De buurtjes komen langs op hun sup, zij hebben beiden een grote rugzak op en vertellen dat ze gaan hiken op de kant en een nachtje in een tent gaan slapen. De boot is van haar (een jonge Canadese van rond de dertig), ze heeft de boot in Zuid Afrika gekocht en solo naar Europa gezeild. Haar Franse vriend vaart nu met haar mee, hun volgende bestemming is Marseille. Wat een avontuur!
Wij maken spaghetti met gehaktballen aan boord en drinken daar een lekker glaasje wijn bij!

1. Hannelore:
    1 juni 2023
    Wat mooi hè! Wij voeren er ook met alle kinderen en kleinkinderen en liepen ver de kloof in achter het prachtige strand met de twee rotsen
  2. Yvonne:
    2 juni 2023
    Wat een prachtige plek!!!