Van Pollenca naar Cala Murta

5 juni 2023 - Formentor, Spanje

Op zaterdag blijven we lekker een rustig dagje in Pollenca. We doen voor 4 dagen boodschappen bij de Eroski en puffen even uit bij een terrasje.

Kar vol boodschappen
We borrelen langs de boulevard en eten op de boot. Borrel op boulevard

Op zondag vertrekken we op zoek naar een ankerbaai in de buurt van waaruit we maandag naar Menorca willen vertrekken, dan zou er wellicht meer wind zijn. De eerste baai die we proberen is geen succes: er is veel Posidonia (daar mag je niet in ankeren, dit zeegras is beschermd) en in de zandplaten wil het anker niet goed pakken en liggen we erg dicht op andere boten.

In Cala Murta hebben we meer succes. Het is er niet druk, de baai met klein kiezelstrandje is alleen bereikbaar via water en via wandelpaden. Ezels weten dit pareltje wel te vinden!

Ezels op strand Cala Murta

Pieter maakt een rondje door de baai met de rubberboot en we zwemmen wat. Lekker relaxt! ‘s Avonds zijn de paar bootjes met dagjesmensen verdwenen en liggen we helemaal alleen in de baai. Als we wakker worden blijkt er nog zeilboot bij gekomen te zijn, niets van gehoord.