Wandelen bij Ribadesella

28 juli 2022 - Ribadesella, Spanje

Vandaag weer een stralende dag met 22-24 graden. We wandelen ‘s ochtends westwaarts richting Abeu en Vega en via de camino del Norte weer terug naar Ribadesella.

Spanje lijkt wel Oostenrijk!
Een mooie wandeling over het heuvelachtige platteland met koeien, appelboomgaarden en in de verte hogere bergen. Keurig onderhouden huizen en boerderijen en mooie wandelwegen. Het landschap doet aan Oostenrijk denken. Jammer dat de (2) cafeetjes die we tegenkomen dicht zijn zodat we geen koffie kunnen scoren. We drinken dus pas koffie op de boulevard als we na ca 12 km terug zijn in Ribadesella. Na de lunch en siësta wandelen we oostwaarts. Trappen op naar Monte CorberuErmita de la Guia
We gaan naar de Ermita de la Guia (een klein kapelletje, helaas gesloten) op de Monte Corberu, een hele klim! Boven een mooi uitzicht op de oceaan en de riviermonding.Pieter op de Monte CorberuMonding van de Sella
We nemen een ander pad terug naar het historische deel van het stadje.Uitzicht vanaf berg op RibadesellaRibadesella
Daar drinken we wat op een terrasje. Het is zoeken naar een plaatsje want iedereen heeft blijkbaar zin in een drankje! Borrel op terrasje

1. Linda:
    29 juli 2022
    de stappenteller draait overuren?