Sao Pedro da Afurada

22 september 2022 - São Pedro da Afurada, Portugal

Op woensdag gaan we uit eten in Sao Pedro, in het vissersplaatsje. In de smalle straatjes staat bij elk restaurantje een grote BBQ, waar verse vis en vlees op geroosterd wordt. Ruikt heerlijk!

Bbq bij restaurantje
Woensdagavond om ca 22 uur gaat er een luid alarm af bij de politieboot die naast ons ligt. Het havenpersoneel is niet (meer) bereikbaar, dus zoeken we op internet het telefoonnummer van de politie op en na een uurtje komen er 3 dienders die het alarm uiteindelijk uit weten te krijgen. Helaas gaat het alarm om 2:00 uur weer af en moet Pieter nogmaals bellen (en weer komen de agenten), Brigitte slaapt overal doorheen. Donderdag maken we een prachtige wandeling langs de kust (richting zuid), over een kilometerslange houten boardwalk. Overal mooie stranden, duinen, leuke strandtenten en luxe appartementen. Wandeling langs kustpad
We lunchen bij een van de strandtenten en lopen dan weer terug naar de haven, waar inmiddels een riviercruiseboot heeft aangelegd aan onze steiger waardoor wij geen uitzicht meer op de Douro hebben. We hadden al eerder besloten vanavond te ankeren in de Douro, morgen willen we redelijk op tijd weg. Vanuit onze ankerplaats hebben wel weer mooi uitzicht. Uitzicht op monding Douro
Aan de ene kant zien we de Skellig die hier ook ligt en aan de andere kant de grote brug richting Porto. Uitzicht op brug over Douro

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. José en Gerrit:
    23 september 2022
    Dus Pieter dat was voor jou een kort nachtje
  2. Dick:
    23 september 2022
    ...en Brigitte slaapt als n roos!