Van Ribadeo naar Viveiro

6 augustus 2022 - Viveiro, Spanje

Als we om 8:00 uur vertrekken vanuit Ribadeo is het zwaar bewolkt, het ziet er uit alsof het elk moment kan gaan regenen. Op zee is de lucht aanmerkelijk lichter en komt er zelfs af en toe een zonnetje door.

Donkere wolken bij Ribadeo

We kunnen de 33 mijl naar Viveiro grotendeels zeilen met de code zero (wind eerst N, daarna O 3), maar er staat een vervelende golfslag en de golven zijn ook vrij hoog (2-3 meter): niet echt comfortabel. De marina van Viveiro ligt echter heel beschut, diep in de Ria de Viveiro, dus we liggen heel rustig. En vrijwel naast een Hyper Gadis (grote supermarkt), daar maken we meteen gebruik van. De jonge havenmeester is vriendelijk maar spreekt alleen Spaans. Hij vult het gebruikelijke (uitgebreide) formulier met de hand in (in andere havens doe je dat zelf als passant) en het kost hem behoorlijk wat tijd om alle info van de verschillende door ons aangeleverde documenten in de juiste vakjes te krijgen. Dan nog al die documenten inscannen….je vraagt je af of dat allemaal nodig is.

We lopen het stadje in dat een aardig klein historisch centrum heeft waar men zich op het stadhuisplein al opmaakt voor de fiesta van vanavond. Pieter koopt wat lekkers voor bij de koffie bij een van de vele bakkertjes.

Appeltaartje gekocht

1. José en Gerrit:
    6 augustus 2022
    Hé Pieter hadden ze daar ook tompouce
    Voor je 😜