Fietsen op Ile de Re

8 juli 2022 - Saint-Martin-de-Ré, Frankrijk

Op vrijdag 8 juli is het weer stralend weer. We huren fietsen (deze keer geen elektrische, want het eiland is heel vlak) en fietsen door de wijngaarden naar de zoutvelden.

Zoutwinning
We drinken koffie in het restaurantje op de camping in Loix, bij gebrek aan overige horeca in dit dorpje en wegens een enorme behoefte aan cafeïne. Koffie in Loix
We fietsen langs mooie witte vakantiehuisjes met blauwe luiken, nergens hoogbouw, overal stokrozen en bloeiende oleanders. Aan de zuidkant van het eiland staan meer bomen en staan luxere vakantiehuizen op grote percelen. We lunchen in het dorpje La Couarde sur Mer, op het terras van het oude dorpshotel. Ze hebben een leuke kaart met Franse tapas: heerlijk!Lunch in La Couarde sur Mer
‘s Avonds komen de buren Dave&Linsey bij ons borrelen en geven ons hun ‘inside’ blik op de Engelse politiek en het koningshuis. Vooral de kat van Downingstreet 10 is bij hen populair (Larry, the ‘chief mouser’). Linsey (een echte paardenliefhebster) komt de Queen nog wel eens informeel tegen op paardenhappenings. Zij heeft niet naar ‘de Crown’ gekeken op Netflix, want ‘niemand weet hoe het er werkelijk aan toe gaat binnen de Royal family’. Aansluitend trakteren Paul&Corien ons op een lekker en gezellig etentje op een van de terrassen van St Martin.

Fruit de mer

De zon schijnt tot laat in de avond!‘s Avonds in St Martin