2 dagen Figueira da Foz

26 september 2022 - Figueira da Foz, Portugal

Op zaterdag is het Pieters’ verjaardag: een stralende dag!

De jarige!
Na een uitgebreid ontbijt op bed met de digitale kranten gaan we koffie drinken met uiteraard gebak erbij, in de markthal. Vanuit ons overdekt terrasje kijken we uit op de groenten- en viskramen. Opvallend is dat er veel vrouwen werken in de kramen, wij schatten dat ze gemiddeld ruim boven de 75 zijn. Ze kletsen honderduit met elkaar en hebben het zo te zien best naar hun zin. Tegen 12 uur komen de mannen een portje drinken bij ons terrasje, ze genieten er duidelijk van. Het gaat allemaal in een zeer rustig tempo (voor ons begrip traag), maar heel vriendelijk. We lunchen aan boord met grote garnalen (van de markt) en knoflook. Heerlijk! ‘s Avonds gaan we uit eten in een heel leuk restaurant dat we via internet gevonden hebben (score 4,9 van de 5), waar je echt nooit terecht zou komen als je gewoon door het stadje loopt. Het restaurant zit nl in een museum, en is pas anderhalf jaar open. De perfect Engels sprekende ober adviseert ons uitgebreid over de kaart en de wijnen. We kiezen voor Portugese tapas vooraf. Portugese tapas
En voor het hoofdgerecht nemen we de 12 uur in de steenoven gegaarde pork belly: superlekker!12 uur gegaarde pork belly
Op zondag pakken we de fietsen en maken we een mooie tocht langs de kust. Overal hele brede stranden en veel strandappartementen (waarvan de meeste luiken dicht zijn omdat het einde seizoen is). Onderweg komen we een grote Lidl tegen waar we op de terugweg boodschappen doen. We eten op de boot.

1. Desiree:
    26 september 2022
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag Pieter, jullie hebben het gezellig gevierd lees ik.
    Een mooi gezond nieuw jaar!
  2. Linda:
    26 september 2022
    Alsnog happy birthday, Pieter!

Deze hele trip is een lang feest....
  3. Yvonne:
    Nog van harte Pieter!!
  4. Hannelore:
    26 september 2022
    Van harte gefeliciteerd Pieter en dank jullie voor het mooie verslag!