Van Viano do Castello naar Povoa de Varzim

17 september 2022 - Vila do Conde, Portugal

Pieter jr&Zelia vertrekken om 8:00 uur op zaterdag om de berg te beklimmen naar de basiliek. Van daar heb je een mooi uitzicht op de rivier en het stadje.

Viana do Castello gezien vanaf de berg

Pieter sr&Brigitte ontbijten op bed en lezen heerlijk uitgebreid de kranten.

Scheepswerf

We vertrekken om 13:00 uur (en varen langs de scheepswerven in de havenmond) omdat de wind meestal pas ‘s middags begint op te komen. Ook vandaag is dat zo, en we kunnen de hele tocht naar Povoa de Varzim zeilen (20 mijl), met de code zero gemiddeld zo’n 4 a 5 knoop per uur. In de haven van Povoa krijgen we een prima plek. De poort en het douchegebouw openen met fingerprints! We halen de Cobb tevoorschijn en BBQ’en aan boord.

Sardines op de bbq
We hebben sardines, gamba’s, steak en gegrilde groente plus een mooie zonsondergang!Sundowner

1. Rob:
    17 september 2022
    Gezellig Pieter, samen met je liefje aan boord, heeft ze zeebenen ? Leuke foto , mooi stel !
  2. Pieter Jr:
    18 september 2022
    Mevrouw heeft al paar keer op zee geweest, werd een keer wat misselijk toen ze te lang binnen in de boot was & de zee wat wokkelig was maar gaat vrij aardig 😊 enorm naar ons zin hier. Maar 5 dagen aanboord maar achteraf wel spijt dat we er geen 10 dagen van gemaakt hebben!
  3. Hannelore:
    18 september 2022