Van Povoa naar Porto

19 september 2022 - Porto, Portugal

Weer een heerlijk weer dagje vandaag! We wandelen langs de boulevard naar een koffietentje, langs allerlei pelgrims die de Camino Portugues wandelen (van Lissabon naar Santiago de Compostella). Onderweg zien we een aantal beelden gerelateerd aan de zee/visserij.

Vissersvrouwen
Langs de zee staan vooral fantasieloze vakantie-appartementen, een paar straten daarachter is wel een historisch centrum te vinden met winkelstraten en kerkjes. Pieter met de generaalTegelplateau
Er is een meerdaags fiesta in het stadje (maar waar niet?), en verschillende winkels hebben een bordje op de deur dat ze daarom een paar dagen dicht zijn. Bij de kerken is veel activiteit (soms staan mensen zelfs buiten en is er een geluidsvolume om de priester ook daar verstaanbaar te maken). Mooi kerkje
We drinken koffie met een heerlijke verse pastel de nata (klein gebakje van bladerdeeg met pudding). Om 12:30 uur varen we weg en er staat een mooi windje dus we kunnen lekker zeilen (we varen vandaag 14 mijl). Vlak voor de ingang naar de rivier de Douro (waar Porto aan ligt) leggen we de boot even stil om te zwemmen, het water is hier (met ca 20 graden) aanmerkelijk warmer dan in Spanje.

Zwemmen in de oceaan

In Marina Douro krijgen we een prachtige plaats aan de grote jachten steiger, met uitzicht over de Douro. Pieter&Zelia huren een elektrisch stepje en rijden langs de Douro. ‘s Avonds neemt junior ons mee uit eten in een leuk restaurant langs de rivier waar we heerlijk Portugees eten!

Tomahawk steak

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk de Koning:
    19 september 2022
    Prachtig, wat een geweldige foto van Pieter jr. en vriendin!