Van Peniche naar Cascais

2 oktober 2022 - Cascais, Portugal

Op vrijdag 30 september is het stralend weer en varen we van Peniche naar Cascais (45 mijl). De wind is NW 4-6 dus we kunnen lekker zeilen. In Cascais gaan we voor anker naast de ‘Sailing for Jesus’.

Sailing for Jesus

Toen we 4 jaar geleden in Portugal waren zagen we ze ook: een groot zeilschip met jongeren die  onder leiding van een priester/ouderling (?) aan bijbelstudie doen, liederen zingen en het geloof verkondigen. In de mooie grote ankerbaai liggen meer dan 30 zeilboten voor anker.

Ankerbaai Cascais vanaf Goodwin gezien
Maar er is plaats genoeg en het is heerlijk rustig. Op zaterdag gaan we de jachthaven in (we hebben voor 4 dagen gereserveerd).Beeld in binnenstadHeerlijk hier weer te zijn! Een mooie luxe haven naast een oud kasteel met gezellige restaurants vlakbij, een delicatessenzaak met vers brood, de historische stad: we genieten ervan! Zonsondergang in de haven
Op zondag maken we een grote wandeling. We lopen langs de prachtige villa’s naar het kustpad. Cascais
Onderweg baaitjes, vuurtorens, grote hotels en een uitgebreide souvenirmarkt (overgeslagen).

Cascais

Helaas nergens een koffietentje te bekennen. Pas als we ca 7 kilometer gelopen hebben en al weer op de terugweg zijn, zien we in een woonwijk een klein zaakje (2 euro voor 2 koffie met melk). We lopen het centrum in en lunchen in een van de kleine straatjes.

Lunch in oude binnenstad
Bij de Portugese tapaslunch nemen we witte sangria: lekker!

Witte sangria bij de lunch

‘s Avonds eten we op de boot.