Van Padstow naar Cardiff

2 juni 2022 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Zodra de sluisdeur om 6:30 uur open gaat, vertrekken we want we hebben een flinke tocht voor de boeg. Het plan is om naar Swansea te varen, maar een andere schipper vertelde dat ze daar problemen hebben met hun sluis of brug, dus Pieter belt om een uur of 9 met de Marina. Die kan inderdaad geen passanten ontvangen. We verzetten de bakens en koersen af op Cardiff (96 mijl), waar ze wel een plaatsje voor ons hebben. Het is mooi weer, helaas weinig wind. Dus de moter aan. We zien verschillende tuimelaars, ook vlak bij de boot.

Tuimelaar
Verder eindeloze rotskusten en af en toe een eilandje. Als we Bristol Channel in varen komt er wat meer wind en kunnen we de laatste 10 mijl zeilen.

Zeilen op Bristol Channel
Om 20:15 uur gaan we door Cardiff Bay Barage, vanuit deze sluis roepen we de havenmeester op die de sluis van Penarth Quays Marina alvast open zet zodat we meteen naar onze ligplaats kunnen varen.
De havenmeester vertelt ons dat er vanavond een groot vuurwerk is in de stad ter ere van het 70-jarig jubileum van Queen Elizabeth. Hij raadt ons aan een watertaxi te nemen naar de stad om deel te nemen aan de festiviteiten. Na 96 mijl op zee hebben we daar echter geen zin meer in….

1. Dick:
    3 juni 2022
    Hele enden! Misschien dat zich nog een andere gelegenheid aandient: die festiviteiten duren dagenlang, zag zelfs foto's van de Queen geprojecteerd op Stonehenge
  2. Gerrit:
    3 juni 2022
    Kunnen jullie ook in de havens wel tanken vooral al je op de motor moet varen?
  3. Yvonne:
    4 juni 2022