Van Nazare naar Peniche

29 september 2022 - Peniche, Portugal

Op woensdag 28 september blijven we nog een dagje in Peniche. Wel moeten we naar een andere plaats, want de vaste ligplaatshouder van onze box wil erin. We lopen na het verleggen naar het stadje en komen een leuk terrasje tegen waar we lunchen. We zien daar mensen die een mooie grote blauwe schaal op tafel krijgen: dat willen wij ook!

Uit eten in Nazare
Het blijkt een ‘trilogy de pulpo’ te zijn voor 2 personen: pulpo op 3 verschillende manieren klaargemaakt met veel groentes en gevulde aardappels (zowel gewone als zoete).‘trilogy de pulpo’
Echt heerlijk!
Donderdag is een bewolkte dag, gelukkig kunnen we na een half uurtje moteren wel zeilen. Maar het begint te regenen, eerst miezer daarna een fikse bui. Snel de buiskapverlenger opgezet! We moeten goed opletten want overal zijn vissersbootjes. Ook zien we nog dolfijntjes. Na 20 mijl zijn we vlakbij Peniche, bij Cabo Carvoeiro. Cabo de Carvoeiro
Het is droog als we de jachthaven van Peniche binnenvaren. Daar is niet veel plaats voor passanten, maar we kunnen langs een Franse boot aanleggen. Later komt er nog een Noor bij ons langszij liggen, de meeste boten liggen 2 of 3 dik. Peniche is geen sfeervol dorp, veel smakeloze naoorlogse bouw. Wel hier en daar muurschilderingen om eea nog wat op te vrolijken. Muurschildering Peniche

1. Desiree:
    30 september 2022
    Wat een heerlijke plaatjes met lekker weer. Jullie gaan al goed richting het Zuiden.
    Ik herinner mij Sintra en Mafra, in Mafra staat een prachtig paleis.
    Als je tijd heb zeker de moeite waard.