Van Middelburg naar Breskens

13 mei 2022 - Breskens, Nederland

Vrijdagochtend haalt Stan eerst verse broodjes en heerlijk aardbeiengebak bij bakker Bliek in Middelburg, en na het ontbijt vervolgen we onze tocht door het Kanaal van Walcheren. We kunnen daarbij gebruik maken van de ‘blauwe golf’ die ervoor zorgt dat alle 5 de bruggen tussen Middelburg en Vlissingen achter elkaar worden geopend als je aan komt varen. Scheelt een hoop wachttijd!

We leggen even aan bij het jachthaventje voor de sluis waar we lunchen in de zon op het terrasje van het clubgebouw, waarna Stan afstapt om de trein naar Oisterwijk te pakken. Dan door de sluis en de Westerschelde op. Er staat een pittig windje (west 5-6), dus alleen op gereefd grootzeil naar de overkant gezeild, waar we aanleggen in de haven van Breskens.

Jachthaven Breskens

In Breskens wordt steeds meer bijgebouwd, in het verlengde van de haveningang worden 2 grote appartementengebouwen gebouwd, het oude industriële gebouw met de daarop geschilderde vissen&brood is helaas verdwenen in de vaart der volkeren. Jammer, dat was echt een landmark als je Breskens binnenkwam.

We maken dankbaar gebruik van de leenfietsen van de havenmeester en fietsen naar het dorp om te provianderen. Morgen moeten we vanwege het tij vroeg op, dus we eten vroeg op de boot. Nog wel lekker in het avondzonnetje!