Llanes

25 juli 2022 - Llanes, Spanje

Op zondag 24 juli hebben we een rustdagje, we gaan lekker lunchen in een restaurantje met uitzicht op onze boot.

Lunch aan de haven
De ober komt met een grote verse vis aan onze tafel, deze kan hij voor ons laten grillen. We nemen hem en hij is heerlijk! ‘s Avonds eten we wat eenvoudigs aan boord en we horen wederom eerst de doedelzakspeler en daarna het orkestje met saxofonist (Pink Panther etc). Op maandag vertrekken we met opkomend tij, helaas met westenwind (en we willen 15 mijl naar het westen). Als we de fok willen uitrollen werkt de furler niet, dan maar geen fok. Maar even later krijgen we ook moteralarm (water in het filter). We draaien om en gaan terug naar Llanes. Pieter zet alle systemen uit en weer aan, en de furler doet het weer. Hij tapt het water af van de filter (zoals in de Scillies), probleem opgelost. We besluiten morgen verder te gaan.
Het feest van St Magdalena was afgelopen, maar nu is St Ana aan de beurt. Er is een nieuwe feesttent, ditmaal bij de vissershaven met eten, drinken en live muziek. Weer een fiesta!Vis op de BBQ
Ook vanavond weer vuurwerk (elke avond), doedelzakmuziek en de saxofonist, dus aan muziek/geluid en vertier geen gebrek!

1. Dick:
    25 juli 2022
    Niks mis met al die heiligen, en zo'n handige kapitein!
  2. Yvonne:
    25 juli 2022
    Blij dat de problemen opgelost zijn! Jullie gaan van het ene naar het andere feest🥳
  3. Rob:
    26 juli 2022
    Ja Pietje , was je zeker vergeten ? Het is ook wel eens werken aan boord met westenwind in die Cantabrian sea en water in t filter.