Van Llanes naar Ribadesella

26 juli 2022 - Ribadesella, Spanje

Vandaag een bewolkte dag, 22 graden. We moteren 15 mijl naar Ribadesella (want heel weinig Westenwind). We kunnen er alleen rond hoog water in, en de invaart is best spannend: je vaart vlak langs het strand door een smalle geul.

Ribadesella bij invaart riviermonding
Gelukkig is er een mooie plaats voor ons in de kleine jachthaven.Goodwin in RibadesellaWe wandelen door het stadje: mooie oude huizen aan de boulevard langs het strand in het ene deel van de stad, als je de brug over de rivier de Sella over gaat kom je in het oudere deel met veel winkeltjes, pleintjes en terrasjes.

Boulevard aan het strand

We gaan naar een Sideria en bestellen cider, die hier in de streek gemaakt wordt. Cider op terrasCider op terras
Meestal komt de ober met een fles cider aan je tafel en schenkt die van grote hoogte (ca 1 meter) in je glas (de smaak wordt beter als er zuurstof in komt), maar hier krijgen we een grappig automaatje op tafel met een halve liter cider. Kosten: € 3,- 🤣.