Fietstocht Cardiff

3 juni 2022 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 3 juni gaan we fietsen naar/in Cardiff, de hoofdstad van Wales. We hebben al besloten hier een paar dagen te blijven, want de komende dagen is er slecht weer voorspeld en volgende week dinsdag komen Marga&Dick aan boord.
Cardiff is een prima stad om te fietsen: overal mooie brede fietspaden en geen heuvels! We fietsen naar het centrum, dat voornamelijk bestaat uit hoge kantoren en winkelpromenades. Veel historie valt er niet te bekennen. De voormalige havenbekkens (waar vroeger voornamelijk steenkool werd overgeslagen) zijn nu omgetoverd tot vijvers met daaromheen aardige flatwoningen naar het model van oude grachtenpanden.

Koffie in Cardiff
We drinken koffie op een terrasje. Het duurt even voordat we onze bestelling rond hebben, want je kunt alleen bestellen via een QR code en betalen met een credit card, en de gewone melk is uitverkocht dus we krijgen cappuccino met havermelk. Dat dronken wij nog niet eerder maar smaakt prima! Na de koffie fietsen we naar Cardiff Castle.

Cardiff Castle
Naast het kasteel ligt een prachtig groot park, dat omringd is door ‘animal wall’: een muur met dierenbeelden.

Animal wall
Men maakt zich klaar voor een festival in het park vanavond, ter gelegenheid van Queens’ Jubilee’ waarvoor 6000 mensen worden verwacht. De dranghekken staan al in de aanslag! We fietsen terug naar de haven via een fietspad langs het water en de Asda (wat een heerlijke supermarkt is dat toch, ze hebben echt alles). Terug in de haven zetten we de verlenger (verlengt de buiskap). Daardoor zitten we droog terwijl het regent en pikken we ook nog wat zon mee tijdens de borrel.

Borrel in Cardiff
Regen terwijl de zon schijnt: kermis in de hel!