Etappe wandelen van Camino Santiago

23 juli 2022 - Llanes, Spanje

Vandaag heerlijk weer, we besluiten een etappe van de Camino del Norte te wandelen (een deel van de route naar Santiago de Compostela). We nemen de trein in Llanes naar Unquera.

Spaanse trein
Voor €4,50 mogen we met 2 personen 23 kilometer treinen. Mondkapje verplicht.Mondkapje verplicht in Spaans OV
In Unquera drinken we koffie op een terrasje en ontmoeten daar 2 pelgrims: een Duitser en een Zwitser die vanuit Genève zijn Camino is gestart. In het begin staat de Camino vrij goed aangegeven, bovendien komen we regelmatig pelgrims tegen (bevestiging dat we op de juiste weg zitten). We lunchen onderweg met onze bij de bakker gekochte empanada’s. Lunch onderweg
Het landschap is afwisselend. We lopen langs weilanden (meestal met koeien, soms paarden of geiten en ze hebben allemaal een bel om dus je hoort ze al van verre).Spaanse koe
Soms lopen we door een bergpas (vandaag 103 verdiepingen overbrugd volgens IPhone), over heuvels, langs kliffen en door bossen die heerlijk naar eucalyptus ruiken. Kloof onderweg
Best vermoeiend dus af en toe rusten we even uit in het gras van de berm in de schaduw of bij een picknickplaats.

Rustmomentje in de berm

Even benen strekken
We dachten dat we 23 kilometer zouden gaan lopen maar het worden er 29! Best zwaar, zeker het laatste stuk langs een golfbaan is aan het eind van de dag geen pretje met steeds weer sterk stijgen en dalen. We hebben enorm zin in een koud drankje maar er is nergens een terrasje te bekennen. Bij een supermarkt in een buitenwijk van Llanes kopen we koude blikjes fris (met wat suiker erin om weer op krachten te komen) die we meteen opdrinken en zodra we daarna een terrasje zien strijken we er neer. Daarna snel naar de boot om uit te rusten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dick:
    24 juli 2022
    Jullie zijn sportief bezig, topconditie, in die hitte!
  2. Yvonne:
    24 juli 2022
    Jeetje, wat goed 29 km!!!
  3. Lilian:
    24 juli 2022
    Goed bezig! Lijkt mij ook geweldig om daar te lopen. Waren er nu veel pelgrims?