Van Enseada de Barra naar Vigo

28 augustus 2022 - Vigo, Spanje

Als we op zondag wakker worden, is het mistig. We ontbijten rustig en lezen wat, maar de mist trekt niet op. Volgens de weerberichten zou het in Vigo vanaf 12 uur zonnig zijn, dus we vertrekken die kant op.

Vertrek uit mistige ankerbaai

Deze keer gaan we niet naar de jachthaven in het centrum van Vigo, maar naar ‘Punta Lagoa’ waar de Hanse dealer zit die maandag naar onze accu’s gaat kijken.

Mist in Punto Lagoa
In Vigo is idd een gat in de wolken, maar daaromheen zijn er mistbanken. Geeft wel een mystiek tintje aan de omgeving. We gaan wandelen richting Rios (waar veel grote scheepswerven zijn) en dan via de bossen op de berghelling met een boog terug (10 km, 50 verdiepingen). We wandelen steeds in de zon en zien de mist hangen boven het water.

Wandelen in heuvelsWijngaard aan mistige Ria

Als we aan de borrel zitten, legt de Hypr (deelnemer aan de Volvo Ocean race 2012) aan de andere kant van onze steiger aan. Vanuit onze kuip hebben we er mooi zicht op!

Uitzicht op de Hypr
De Hypr is 3 dagen geleden vertrokken uit Engeland, en is via Brest rechtstreeks naar Vigo gezeild. We eten aan boord (een zelfgemaakte Spaanse rijstschotel met chorizo en garnalen).