Dagje Howth

14 juni 2022 - Howth, Ierland

Howth bevalt ons goed, dus we blijven hier een paar dagen. Wij gaan met de fiets naar de Deerpark Golfbaan, golftas op de rug (1,5 km van de jachthaven). Het eerste stuk is vlak, maar de laatste 500 meter is het flink klimmen!

Deerpark Golf Course
We lopen 18 holes op deze prachtig gelegen baan, met mooie doorkijkjes naar de zee en Howth Castle.

Howth Castle
Naarmate de dag vordert wordt het steeds mooier weer, we hebben echt geluk!

Op de fiets naar de golfclub
Hierboven zie je Pieter met fiets en golftas bij het kasteel dat (deels) stamt uit 1177. Toen vestigde de eerste Lord Howth zich hier in Ierland, de familie breidde het kasteel in de loop der jaren steeds uit (de laatste Lord stierf in 1909). Nu is het kasteel te huur als trouw- en filmlocatie en is er een kookschool gevestigd.

Marga heeft een spannende kliffenwandeling gemaakt en Dick heeft de omgeving van de jachthaven verkend vandaag. Er is volop activiteit en gezelligheid in en rond de haven. In de ochtend en middag zeillessen voor kinderen, in de namiddag wedstrijdjes op zee. Onze buurman (een 45 voeter, met 11-koppige bemanning) gaat dit weekend starten in de Round Ireland Yacht Race (700 mijl).

’s Avonds komen Stijn en Orla (het aanstaande bruidspaar) eten aan boord. Zij hebben ons uitgenodigd voor hun bruiloft aanstaande zaterdag, daarom hebben we een omweg via Ierland/Dublin gemaakt op onze tocht naar het Zuiden. We hebben een heel gezellige avond met z’n zessen!

1. Desiree:
    15 juni 2022
    Wat een prachtige omgeving, golfen aan zee..wow!
    Veel plezier op de bruiloft.
  2. Hannelore:
    16 juni 2022
    Wat een mooi verslag weer! Geniet van vandaag en de bruiloft morgen!