Dagje Dartmouth

24 mei 2022 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

We besluiten een dagje in Dartmouth te blijven en te gaan wandelen in de middag, als het droog is. De dame van de Tourist Information is uiterst behulpzaam en tekent op de wandelkaart met stift een mooie route voor ons. We lopen een deel van de Dart Trail, door bossen en weilanden naar Dittisham (en weer terug langs een andere route), behoorlijk klimmen en dalen!

Wandelen op de Dart trail
Uiteindelijk wandelen we 17 kilometer, en hebben we 101 verdiepingen hoogteverschil overbrugd. We zijn blij als we tegen zessen weer op de boot zijn!

Platform 1
We hadden wel zin in een glaasje bij Platform 1 (‘champagne bar & restaurant’) naast onze steiger, maar die zijn helaas dicht. Dus nemen we een lekker glaasje op ons eigen achterdek! Onze buren Joe&Sarah van de Blue Eyes (een Oyster 53) borrelen met ons mee. Zij zijn onderweg naar Plymouth van waaruit zij gaan meedoen aan de ARC Portugal. Vervolgens willen zij naar de Mediterranee, maar sinds Brexit mogen zij maar maximaal 90 dagen binnen Schengen blijven dus dat maakt het voor hen niet eenvoudig om voor langere tijd daar rond te varen.