Van Breskens naar Oostende

14 mei 2022 - Oostende, België

Westerschelde bij zonsopgang om 6:00 uur

We vertrekken om 6:00 uur uit Breskens, om het tij mee te hebben.

Jachthaven Oostende

De reis verloopt voorspoedig en tegen tienen zitten we in de zon aan de koffie in een vrijwel lege jachthaven in Oostende. Havenmeester Simon is er weer/nog, hij heeft een nieuwe zomerhulp, die ons vriendelijk helpt.

Madam Kroket in Oostende

Voor de lunch halen we verse garnalenkroketjes bij Madam Kroket. Vanuit haar winkel kijk je zo in de keuken waar dames de hele dag een groot scala aan verse kroketjes staan te draaien.

Oostendse garnalenkroketjes bij de lunch

We maken een wandeling over de boulevard die zwart ziet van de mensen. De horeca maakt flink wat omzet vandaag! Vanuit de boot zagen we eerder al heel wat groepen padvinders (vanuit het station) richting strand lopen, sommigen luid zingend met emmertjes en schepjes bij zich. We dachten nog aan een jamboree maar we zien dat ze een gezellige stranddag hebben met elkaar.

‘s Avonds drinken we een wijntje bij Wim&Petra op de Guinevere (een Hanseat, lijkt op een Najad). Zij zijn zojuist begonnen aan een wereldreis en hebben 2 jaar op St Eustatius gewoond (het Caribische eiland waar Brigitte een paar weken heeft gewerkt en dat we in 2019 met de vorige Goodwin nog hebben bezocht).