Van Strande naar Rendsburg

7 september 2020 - Rendsburg, Duitsland

Op maandag varen we naar Rendsburg (25 mijl). De dag begint zonnig en er is reuring in de verder stille haven omdat er jonge Duitse en Zwitserse Laserzeilers met hun volgboten/rubs vanuit onze haven vertrekken voor de Kieler Woche wedstrijden. Vanuit de kuip zien we ze wegzeilen.

Deelnemrs Kieler Woche in Strande

Ook als we richting kanaal gaan zien we heel wat bootjes  uit de Olympiahaven vertrekken voor de wedstrijden.

Deelnemers Kieler Woche vlakbij haven

Na een half uurtje wachten kunnen we de sluis in en na het schutten zijn we op het Kieler Kanaal. We varen richting betaalautomaat maar die is buiten gebruik. Holger had ons al verteld dat er tijdelijk geen ticket voor het kanaal gekocht hoeft te worden. Het schijnt dat grote zeeschepen vanwege de lage brandstofprijzen om het vasteland van Denemarken gingen varen (om geen geld kwijt te zijn voor het kanaal) en dat is milieutechnisch geen goede zaak, dus heeft de overheid bepaald dat alle schepen die door het kanaal tijdelijk niet hoeven te betalen. Een meevallertje!

In Rendsburg leggen we aan bij de stadshaven en gaan we betalen en broodjes bestellen bij Silke, de Hafenmeisterin.

Jachthaven Rendsburg

Vervolgens doen we boodschappen (op advies van Silke) bij de Edeka (inderdaad super!) waar we helaas weer een mondkapje op moeten. Dat waren we de laatste 2 maanden in de Baltische staten en Scandinavië helemaal ontwend!

1. Hannelore:
    7 september 2020
    Mooi weer en wederom een hele belevenis!!
  2. Dirk de Koning:
    7 september 2020
    Captain ziet er erg goed uit......! Mooi.
  3. Klaske de Jonge:
    7 september 2020
    Vreselijk die mondkapjes - ik haat ze!
  4. Dick:
    9 september 2020
    Bijzonder jullie mooie 'oude' Goodwin te zien met hun nieuwe zeilers..