Van Horuphav naar Strande

6 september 2020 - Strande, Duitsland

Op zondagochtend zwemmen we eerst (er is een zwemtrap aan de buitenkant van de haven, vlakbij onze boot, voorzien van douche om je af te spoelen) en nemen daarna afscheid van Holger en Nicole en varen we naar Strande in Duitsland (32 mijl).

Holger & Nicole op Goodwin

Met Holger en Nicole

Afscheid Horuphav

Onderweg worden een overvallen door een flinke regenbui met wat extra wind, verder is er vrij weinig wind maar we kunnen zeilen. Als we in de buurt van Strande komen, zien w egrote wedstrijdvelden met zeilboten: het blijkt Kieler Woche te zijn.

Strande (Kiel)

Volgens de havengids moet je vooraf de havenmeester bellen, dus dat doen we tegen 17:00 uur. Hij wijst ons een plaats toe en om 18:00 uur zijn we in de haven (dan is de havenmeester al naar huis) en leggen we aan (in de regen). We eten buiten, het is inmiddels droog en na het eten lopen we langs de boulevard van Strande om een ijsje te halen.

Boulevard en strand bij Strande

Aansluitend lopen we langs de Olympiahaven in Schilksee, ca 800 meter van onze haven. Het is er druk met zeilers en veel verschillende boten, en de naastgelegen camping staat bomvol met campers, caravans en tenten. De hele week zijn hier zeilwedstrijden van boten in allerlei klassen.

Olympia Haven Schilksee

1. Jose en Gerrit:
    7 september 2020
    Hoi Pieter en Brigitte
    Het ziet er mooi en gezellig uit nog veel plezier en een behouden thuiskomst Gerrit en Jose
  2. Dick:
    9 september 2020
    Bijzonder dat in dat relatief strenge Duitsland de Kieler Woche wél doorgaat, en de Sneekweek bij ons niet...