Van Rotterdam naar Scheveningen

29 mei 2020 - Scheveningen, Nederland

Brigitte gaat laptop en auto inleveren

Brigitte ging op 29 mei nog even naar kantoor (Evides Waterbedrijf) om haar auto en laptop in te leveren. Met de metro terug naar de stad en daar waren Pieter & Anneke Jacobs aan boord voor een rondleiding en koffie.

Goodwin vaart de Veerhaven uit

Om gebruik te maken van uitgaand tij (2 uur lang 2 knopen stroom mee) vertrokken we om 12 uur vanuit de Veerhaven.

Vertrek uit Rotterdam

We waren het enige plezierjacht op de Nieuwe Waterweg!

Eenmaal op zee hadden we stroom tegen (ca 2 knopen), en er waaide een pittige noordenwind (16 knopen/windkracht 4). We bereidden ons voor op een kruisrak, maar konden Scheveningen in 1 lange slag halen en kwamen om 16 uur aan in Scheveningen.

’s Avonds kwam Joep van Horssen borrelen en eten. Joep (jaren geleden vele malen als zeer gewaardeerd bemanningslid aangemonsterd) werkt en woont voor een aantal jaren in Suriname, maar woont nu vanwege Corona tijdelijk weer in Scheveningen en werkt vanuit huis.

1. Dirk de Koning:
    29 mei 2020
    Met echt top zeilweer! Geniet in Scheveningen, goede herinneringen aan.
  2. José en Gerrit:
    29 mei 2020
    Gerrit en jose zouden zeggen heel veel plezier
    En een behouden vaart 👍☀️
  3. Fred:
    29 mei 2020
    Er komen mooie zeildagen eraan. Strakke blauwe luchten en overwegen oostenwind. Jullie kunnen in een steek richting Den Helder / wadden. Geniet ervan.
  4. Dick:
    30 mei 2020
    Goede reis, Pieter en Brigit!
    Lekker zeilweer de komende dagen, al is de windrichting mogelijk suboptimaal. Gister met broer en zus n nostalgisch tochtje naar Kudelstaart gemaakt. Groetjes, Dick
  5. Yvonne:
    30 mei 2020
    Heel veel plezier!! Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Bemanning Zwerver
  6. Klaske de Jonge:
    30 mei 2020
    Scheveningen.... Heb ik nog eens met jullie op de boot gelegen, alweer heel lang geleden 😉