Dagje Scheveningen

31 mei 2020 - Scheveningen, Nederland

Goodwin in jachthaven Scheveningen

Op 30 mei bleven we een dagje in Scheveningen liggen. Vanwege Corona is het douche/toiletgebouw nog niet open en heeft de havenmeester geen fietsen te leen (jammer!).

De havenomgeving heeft de laatste jaren een flinke upgrade gehad: allerlei lelijke oude bedrijfsgebouwen zijn vervangen door luxe appartementengebouwen en horeca.

Onno, Faas en Kaatje

Nicht Kaatje kwam met man Onno en zoon Faas (2,5 jr) koffiedrinken. Ze brachten heerlijke appelsloffen mee. Faas keek zijn ogen uit telkens als er een boot langsvoer. Hij had ook wel zin om te varen, maar zeezeilen met behoorlijk wat wind leek ons voor hem een brug te ver.

Even langs de bouwmarkt vlakbij de haven gelopen. En daarna naar de Jumbo om proviand in te slaan, daar waren we net op tijd. Toen we eruit kwamen was er een wachtrij van tenminste 15 man/vrouw (zoals overal mag je er vanwege Corona alleen in met een karretje, als de karretjes op zijn moet je wachten tot er een vrij komt).

's Avonds kwamen Wytze en Heidi Bouma van de Happy borrelen en eten. Wytze zit in het bestuur van Jachtclub Scheveningen en heeft ons uitgebreid verteld over de nieuwbouwplannen voor het clubhuis. We gingen de Happy nog even bekijken en inspecteerden daarna het clubjachtje (8 meter) dat gebruikt wordt om jongeren in aanraking te brengen met zeezeilen (geschonken door een lid en in eigen beheer opgeknapt).