Van Sonderborg naar Horuphav

6 september 2020 - Høruphav, Denemarken

Op donderdag 3 september varen we naar Horuphav (5 mijl), waar we hebben afgesproken met Holger en Nicole (eigenaars van onze vorige boot).

Horuphav

We vinden een mooi plekje met uitzicht over de zee in de gezellige haven. 's Avonds gaan we steengrillen in een nabijgelegen plaatsje.

Op vrijdag doen we de was en klussen Pieter en Holger aan de oude Goodwin. De havenmeester maakt de bbq aan bij de picknicktafels naast onze boot en we hebben een heerlijke bbq met verse vis, die Holger van een visser uit de haven heeft gekocht.

Tijdens het eten zien we de dolfijnen zwemmen in de zee.

Horuphav

Ons plan was op zaterdag verdere te varen, maar we besluiten nog een dagje te blijven, want het waait behoorlijk hard en we hebben geen haast. Als de zon doorkomt gaan we wandelen: we lopen de (uitgezette) wandelroute naar Sønderborg (8 kilometer) via een prachtig pad langs kliffen en door bossen.

Wandelen van Horuphav naar Sønderborg

's Avonds eten we weer gezamenlijk met Holger en Nicole en hun neef Lukas (vest aan!). Hygge!